Father Knows Least
S2, E2: Ray gets to use the "active technique" he and Debra learned in parenting class on his parents when their stubbornness goes too far. Ray doesn't realize how much he's mastered the technique learned in class until he uses his skills first on his parents and then on Ally, both with surprising results.