Fern Spores and the Vascular Conquest of Land
S1, E4: Botanists still struggle to unravel the full evolutionary history of ferns, hardy plants of staggering reproductive and colonization power. With billions of lightweight spores produced by each individual and the vasculature to transport nutrients throughout the plant, ferns are found in low-light and bright-light environments from the arctic regions to the tropics.