Fibonacci Numbers and Pascal’s Triangle
시즌 1, 에피소드 4: Turn to Pascal’s triangle—a triangular array of numbers with each number the sum of the two directly above it. Explore its many patterns, which include the Fibonacci sequence. Analyze why these patterns arise, using the tiling problem from the previous lecture to explain the presence of Fibonacci numbers. Flip the script by showing that Pascal’s triangle is hidden inside the Fibonacci series!