Fibonacci Numbers, Lucas Numbers, and Beyond
Сезон 1, серия 6: Fibonacci’s real name was Leonardo of Pisa. The nickname Fibonacci (“son of Bonacci”) was bestowed in the 1800s and the Fibonacci numbers were given its name by French mathematician Édouard Lucas—a Fibonacci progression enthusiast. Lucas proposed a related sequence, now known as Lucas numbers. Compare and contrast Lucas numbers with Fibonacci numbers. Then, generate other amazing patterns.