Find an Outcrop! Field Geology Up Close
Сезон 1, серия 3: Go outside and find an outcrop—a roadcut, cliff face, or other site where rocks are exposed. These are ideal places for practicing field geology. Professor Cotter gives tips on safety, maps, tools, and techniques. A notebook and record-keeping are essential. Amateur geologists can make important discoveries, so field geology is your chance to advance knowledge while enjoying the outdoors.