Finding the First Dinosaur Bones
Сезон 1, серия 2: Track the story of how explanations for ancient fossils were first grounded in science. Beginning in the 17th century, follow the events that led to the “fossil fever” of the early 1800s, and the work of early British fossil collectors. Learn also about the naming of dinosaurs, and the first artistic portrayals of them, which were integral to scientific and public knowledge of these creatures.