For the Love of Blanche
S9, E20: On his way back from Sleepy Eye, Isaiah Edwards meets up with a dying old man, whose last request is for Isaiah to take care of his 3-year-old Blanche. It isn't until later that Isaiah realizes that this "little girl" is actually an orangutan! Most of Walnut Grove is happy to welcome Blanche into their community, but the trouble starts when Harriet Oleson gets involved.