For Whom the Bell Tolls
S5, E4: While Mystic Falls observes its traditional Remembrance Day to honor the dead, Damon and Elena try to help Stefan through a confusing time, a task that ends up taking Elena on an emotional journey of her own. A worried Matt tries to figure out the reason behind his mysterious blackouts, and Caroline makes an effort to get to know Jesse (recurring guest star Kendrick Sampson) better. Meanwhile, Jeremy makes a startling confession that hits Damon hard, and Dr. Maxfield (recurring guest star Rick Cosnett) puts a plan in motion that will change everything.