Formative Migrations: Mongols to Germans
S1, E2: Examine the many waves of people who settled Eastern Europe during the ancient and medieval worlds. Ethnic groups including Germanic tribes, Slavic peoples, the Vikings, the Mongols, and many more created a diversity of language and culture. Meanwhile, the mix of Christians, Jews, and Muslims led to the region's first political strife - and laid the groundwork for the modern era.