Franklin’s Kite and Other Electrifying Myths
Сезон 1, серия 2: It turns out the usual story of Benjamin Franklin’s discovery of electricity using just a kite and a key isn’t exactly true. Get the real story behind this and other misunderstandings about electricity and reframe the way you think about how electricity works in nature, in batteries, and throughout your home.