Free Fall and Inertia
S1, E2: Review three great discoveries by the "grandfather" of gravity research, Galileo Galilei. His most famous experiment may never have happened, but his principle of inertia, law of free fall, and principle of relativity are the basis for everything that comes later in the science of gravity - including key breakthroughs by Einstein.