From Myth to Religion: The Olympian Deities
Сезон 1, серия 4: While the modern world often thinks of the Greek gods and goddesses as myth, they formed the basis of religion in ancient Greece. Learn about this relationship between myth and religion and explore the fascinating puzzle of Zeus. Could Zeus have been a single god with many “persons"? Or were there many different gods, each known as Zeus?