From the Ground Up: How Flying Works
Сезон 1, серия 4: Get a whirlwind introduction to the scientific truths about how planes fly through the air. This episode overturns the (often-very-wrong) way flight is taught in introductory physics classes and focuses on two relevant subjects involved in flight: air circulation and how the wing pushes air downward.