From Triads to Tables and the Role of Protons
Сезон 1, серия 2: The periodic table was a collaborative effort that spanned centuries. In this lesson, dig deeper into its early history. Learn about debates surrounding the classification and categorization of elements, and explore how the discovery of subatomic particles, specifically protons, propelled a specific version of the periodic table to the forefront.