Gnosticism on Creation, Sin, and Salvation
S1, E4: Continuing with the Secret Book, study the text's retelling of the Genesis story, which presents the creation of humanity and the biblical Flood as the work of the false god Ialdaboath, who acts to prevent human beings from knowing their true nature. Learn also about salvation as envisioned in the Secret Book.