Hawaii Volcanoes: Parks as Science Labs
T1, E4: Shift your attention from the American West to the Pacific Ocean, where the fiery spectacle of Hawai‘i Volcanoes National Park captures the imagination. Central to the geologic story of Hawai‘i’s Big Island is Pele, the goddess of creation and destruction, who is central to this park’s cultural heritage.