How Do We Reason Carefully?
S1, E3: Avoiding fallacious reasoning is just the beginning of philosophical thinking. Go deeper by studying the rules of deduction and induction. In the process, learn Aristotle's three axioms of logic, the difference between truth and validity, common mistakes in logical arguments, and why practically all scientific arguments are inductive.