How Dracula Became a Count
Сезон 1, серия 4: Prior to Dracula, most vampires were considered little more than overgrown leeches; so why did Stoker make his vampire an elegant, sophisticated count? Look back to the year 1816. Trace the origins of the prototype for the aristocratic, Byronic vampire that was born in John Polidori’s short story The Vampyre.