How Electrons Shape the Table
Сезон 1, серия 3: What gives the modern periodic table its distinctive shape? The answer: electrons. Understand the relationship between an atom’s nucleus and its electrons, then discover how these peculiar subatomic particles—that do not always behave like particles—determine the number and type of bonds an element can make.