Imperial China: Soybeans and Dumplings
Сезон 1, серия 3: Examine the Chinese Wei dynasty’s Qi Min Yao Shu, an encyclopedic manual containing “essential techniques to benefit the people,” and learn about Chinese agricultural practices going back to antiquity. Explore the fermentation practices of the time, using both bacteria and mold, and follow a scaled-down recipe to create an intensely flavored fermented black bean dish.