Jacob, Joseph, and Reconciliation
S1, E4: [Genesis 25-50] According to Professor Koester, the biblical stories of Jacob and Joseph are rooted in perennial themes of familial conflict and reconciliation. Ponder the significance of disguises and dreams: how they propel the narrative forward and how they reflect the underlying mystery of God's will.