Jericho and Its Walls
S1, E3: Nearly everyone has heard the story of the walls of Jericho, which famously came tumbling down in the book of Joshua. Look past the biblical story and find out what architectural remains suggest about this city, whose ritual spaces helped create a community and whose walls helped define this urban environment.