Searching for People and Places of the Bible Joshua’s Conquest of Canaan
S1, E6: Relive the Israelites’ journey into the promised land of Canaan, under the leadership of military commander Joshua. Visit important sites in the region related to the conquest, such as Jericho and Hazor, and compare archeological evidence of destruction with the biblical account. Learn about the areas within Canaan where the 12 tribes of Israel settled, and how they fared in their new home.