King Arthur in Wales--The Mabinogion
S1, E4: Grasp how Arthur became a cultural touchstone early in Welsh history. In texts such as the Black Book of Carmarthen and the Triads of the Island of Britain, uncover key references to the Arthurian saga. In the tales of the Mabinogion, observe the portrayal of Arthur as an exalted royal personage.