History's Greatest Voyages of Exploration Leif Eriksson the Lucky
S1, E5: While the story of Leif Eriksson and the Vikings is relatively well known, Professor Liulevicius takes you deeper into the question of why the Vikings, or Norsemen, explored, as evidenced by their broader culture of adventure and values that pressed them onwards in often violent ways.