London’s Sublime Wilderness
Сезон 1, серия 5: Look back on ways the natural world was radically altered to suit human wishes and needs in 19th century London and consider what Dickens’s work says about the value of natural spaces in the urban sprawl. See where and how Dickens's characters find respite in nature and how it freed those living in the large and crowded city from some of its oppressive and unhealthy effects, at least for a time.