The Middle East in the 20th Century
S1, E5: Examine the monarchies in the Middle East and North Africa in the period between the World Wars. After reviewing the kinds of Mideast monarchies in this era, you will delve into the particular example of Saudi Arabia and reflect on how the politics of oil shaped the region.