Mr. Monk and the Girl Who Cried Wolf
S3, E6: When Sharona is approached in a parking garage by a staggering, blood-soaked man, she runs screaming for Monk, who's waiting outside. When they return moments later, there's no trace of a body. The police are unable to find any evidence that suggests anything out of the ordinary - except Sharona's behavior. Captain Stottlemeyer encourages Monk to give Sharona a few days off to relax: clearly she's overworked. A few days later, Sharona attends her evening creative writing course where, strangely, her professor claims Sharona never handed her paper in. Confused, Sharona leaves and heads for home. On the way, she stops for gas - and again comes face to face with the blood-soaked man from the parking garage!