Nine-Tails Unleashed
S2, E8: Faced with Orochimaru, his sworn enemy, Naruto suddenly releases the power of his Nine-Tailed Fox. When Yamato sees Naruto's fourth tail appear, he recalls Jiraiya's tale of how he nearly lost his life to the transformed Naruto.