Nobility, the Tsar, and the Peasant
S1, E6: The political alliance the Russian nobility forged with the Romanov regime facilitated Russian expansion - but at tremendous cost to the Russian masses. Here, Professor Hartnett explores some of the many fissures in the tsarist system that led to popular resentment of the Russian nobility and made the country ripe for revolution.