Normandy at War: Beaches and Bunkers
S1, E6: Travel now to the northern French coast, where three dramatic events in world history took place. Learn first about the 1066 Norman invasion of England, and the role of the famous Bayeux Tapestry. Then visit Dunkerque (Dunkirk), site of the massive evacuation of Allied troops during World War II, and finally the beaches of Normandy, where the D-Day invasion of Nazi-held Europe unfolded.