Ocean Basics and Ocean Basins
Сезон 1, серия 3: As recently as the 1950s, geologists envisioned the ocean basins as a submerged version of the continents. Explore the topography of the seabed, discovering that it is shaped by geological forces fundamentally different from those on land.