The Storyteller: Greek Myths Orpheus & Eurydice
S1, E2: Orpheus was the only mortal on whom Apollo had bestowed the gift of music. A few years after his adventures as one of Jason's Argonauts, Orpheus married Eurydice and settled down. Their happiness was short-lived though when Eurydice died from a snake bite. Heart-broken, Orpheus descended to the Underworld (the Land of the Dead) in a desperate attempt to try and fetch her back.