Our Earliest Ancestors
S1, E3: The earliest tool-making hominids appeared between 3 million and 2 million years ago. Evidence from Louis and Mary Leakey's excavations at the famous Olduvai Gorge in Tanzania suggests that "Homo habilis," the first toolmaker, used these stone implements as aids in scavenging and foraging.