Part 1: The Dictator
S1, E1: From 1937, color films also document life in Hitler's Germany. Eva Braun and Hitler's pilot Hans Baur are among the first amateur filmmakers to expose the new celluloid. This creates unique images of the dictator's public appearances and his private life on Obersalzberg. Scanned in high-resolution HD, the footage of Hitler and his entourage unfolds a particularly realistic effect.