The Third Reich in Color
Part 1: The Dictator
From 1937, color films also document life in Hitler's Germany. Eva Braun and Hitler's pilot Hans Baur are among the first amateur filmmakers to expose the new celluloid. This creates unique images of the dictator's public appearances and his private life on Obersalzberg. Scanned in high-resolution HD, the footage of Hitler and his entourage unfolds a particularly realistic effect.
In 1944, in southern England, Allied troops are getting ready to land in Normandy. US soldier Jack Lieb is there with his amateur camera. On D-Day, John Ford shoots in color with his camera crews. His Hollywood colleague George Stevens also lands in northern France with his team on 6 June 1944. The men document the advance and finally the liberation of Paris up close.