Part 2: War on Hitler
S1, E2: During the war with the Soviet Union, 35mm color footage was used for Nazi propaganda. Hitler's pilot filmed his visit to the front lines. Meanwhile, Hollywood director John Ford captured stunning color scenes in North Africa. A camera crew, sent by President Roosevelt, recorded the 1943 Casablanca Conference, where the Allies demanded the unconditional surrender of Nazi Germany.