Particles of Light, Waves of Matter
Сезон 1, серия 4: Light propagates through space as a wave, but it exchanges its energy in the form of particles. You learn how Louis de Broglie showed that this weird wave-particle duality also applies to matter, and how Max Born inferred that this relationship makes quantum mechanics inherently probabilistic.