Paul Simon
S5, E10: In honor of guest star Paul Simon, the Muppets dedicate the entire show to his music. The Great Gonzo is so inspired by what he hears that he decides he wants to be a songwriter too! But what starts out as mutual admiration between the troubadours quickly devolves into a fierce artistic rivalry involving smashed guitars and stolen chickens! There are more than fifty ways to love this episode, including the Renaissance splendors of “Scarborough Fair”; Gonzo’s first songwriting effort, “For You”; Paul performing “Loves Me Like a Rock” with Dr. Teeth and the Electric Mayhem; and a running “Muppet on stilts” joke!