S1, E1: Bette Porter and Tina Kennard have been a couple for seven years, and they want to start a family. Their next-door neighbor, Tim Haspel, is excited that his girlfriend, a talented young writer named Jenny Schecter, is moving in with him. But soon mixing with Bette and Tina's circle of lesbian friends, Jenny learns that her Mid-West university education may not have prepared her for what she will learn about life, lust, and love in Los Angeles.