Pirate Attacks and Tactics
Сезон 1, серия 4: What did pirates want? Money—or anything they could turn into money. Consequently, they usually wished for a speedy surrender, didn’t particularly want a battle, and rarely sunk the ships they captured. Consider the many tactics pirates used to apprehend their prey in the age of sails, from understanding the weather gage to deceptive flag practices.