Plague, Grain, and the Mongols
T1, E4: We now know the grain trade was responsible for the movement of black rats and their fleas around the medieval world. Learn how a serious increase in European urbanization and well-established trade networks set the continent up for a devastating fall once the Mongols pushed west into the area.