Polycrates of Samos: The Tale of a Tyrant
Сезон 1, серия 2: Long considered the cradle of democracy, Greece was also home to despotic governments—many of them quite successful. Become acquainted with one of Greece’s most impressive tyrants: Polycrates of Samos. Survey the tremendous military, economic, and material successes that transformed Samos from a sleepy island to a major regional power under his leadership.