Pteranodon Family World Tour / Gilbert the Junior Conductor
S1, E25: Pteranodon Family World Tour: The entire Pteranodon family embarks on a roaring, exploring, World Tour adventure! They meet the Conductor’s nephew, Gilbert, who acts as their tour guide to meet Martin Amargasaurus, a spine-spangled quadruped with an intimidating sail. Gilbert the Junior Conductor: The Pteranodon family continues on its World Tour on the Dinosaur Train. During their first full day on the train, the kids play with Gilbert, the Conductor’s nephew. Don gets jealous of Gilbert’s friendship with Buddy.