Pups Save a Jungle Miner/Pups Save Uncle Otis From His Cabin
S7, E13: Uncle Otis takes a trip to a lost gold mine. After wandering off course, Ryder and the Pups must save him from the booby-trapped mine. Uncle Otis installs a Smart Home 3000 in his cabin that ends up trapping Uncle Otis and Mr. Wingnut inside!