Quantum Mechanics and Metals
S1, E23: Analyze how metals conduct electricity, discovering that, in a sense, electrons “surf” from one metal atom to the next on a quantum mechanical wave. Probe the causes of electrical resistance and why metals can never be perfect conductors. Finally, use the Pauli exclusion principle to understand the optimum distribution of electrons in the different quantum states of metal atoms.