Quantum Worlds Start with Waves and Particles
S1, E3: The widely accepted system of classical physics began to unravel in 1900 when Max Planck proposed an idea that later became known as the quantum. Elaborated by Einstein, this theory held that light waves behave like particles. Later work by Louis de Broglie held that particles sometimes behave like waves. Discover how both ideas were amply confirmed and became tenets of quantum mechanics.