Queue for Q
S1, E5: In 1987 Paramount decided Trek should return to its roots - television. ST: The Next Generation would become the first hour-long scripted show sold directly to the syndicated television market. Paramount's gamble paid off. Who hasn't heard of Picard, Data, and Worf?