Roman Arches - Aqueducts and the Colosseum
S1, E6: We're all familiar with the glory of Roman engineering, from the Romans' system of roads to their impressive monuments. How did these structures work from a technical standpoint? And why build them? Delve into Roman history and explore the way in which technology served state ends.