Sand and Water
S7, E2: Carter encounters Abby at an Alcoholics Anonymous meeting, and, later, Abby reluctantly agrees to serve as his sponsor. An elderly diabetes patient who refuses to be consistent with dialysis appointments needs surgery. Romano refuses to treat the man. Benton clashes with Romano over this decision. Chen divulges her pregnancy to Weaver. Kovac and Weaver are frustrated when the life partner of a comatose woman is unable to legally make a decision about the woman's care. Dr. Greene proposes to Corday and surprises her with a new house. Abby spends time with a couple and their extremely premature baby, who they are aware has only a few hours to live.